Bavaria brengt op het aankomende EK een nieuw Bavaria-jurkje op de markt. Het Oranje kledingstuk werd ontworpen door mode-duo Spijkers en Spijkers uit Arnhem, die eerder onder andere samenwerkten met opticien Specsavers. De Telegraaf toonde vandaag een foto van het nieuwe jurkje (links).

Het Brabantse biermerk verwierf wereldfaam op het WK van 2010 door diverse meisjes in de jurkjes naar wedstrijden van Oranje te sturen. Hier ontstond enige ophef over, omdat Bavaria geen officieel sponsor van het wereldkampioenschap was. De FIFA diende een klacht in en het groepje vrouwen verdween daarop voor enige tijd achter de Zuid-Afrikaanse tralies. Uiteindelijk kwamen ze op borgtocht vrij.

Ook nu is er enige controverse rond de lancering van het Bavaria-jurkje. De KNVB is niet echt blij met de promotiestunt en gaat kijken of het juridische stappen kan ondernemen tegen de bierfabrikant. “Bavaria heeft de hand overspeeld tijdens het WK in Zuid-Afrika”, aldus een woordvoerster van de voetbalbond. Of Bavaria ten tijde van het EK weer meisjes naar wedstrijden van Oranje stuurt is niet bekend.

Tijdens het WK van 2010 kon men het jurkje overigens aanschaffen in een speciale verpakking met 8 Bavaria-blikken. Hoogstwaarschijnlijk zal het biermerk haar promotie-artikel opnieuw op die manier in de markt zetten.