© BavariaBavaria heeft het weer voor mekaar. Na het gigantische succes van de Dutchdress bij het WK van 2010 heeft het biermerk ook dit jaar weer een grote hit te pakken. . De V-dress, zoals Bavaria’s nieuwe marketingitem heet, heet, is volledig uitverkocht. Er zijn in totaal 325.000 verkocht.

Tijdens het WK van twee jaar geleden zorgde het oranje jurkje van Bavaria voor de nodige ophef. De FIFA en WK-sponsor Budweiser, eveneens een bierbrouwer, vonden het maar niets dat volksstammen Hollandse ‘voetbalvrouwen’ zich in het jurkje hesen en op die manier reclame maakten voor de Nederlandse brouwer.

Een aantal dames met een jurkje aan werd in Zuid-Afrika zelfs aangehouden. Zij konden na het betalen van een borgsom van 1000 euro, die daarna overigens door Bavaria werd betaald, pas weer naar huis. Het optreden van de FIFA, en de uiteindelijke klacht tegen Bavaria, maakten van de Dutchdress wereldnieuws. Al met al een uitermate  geslaagde actie. Uiteindelijk belandde een van de jurkjes zelfs in het museum. Met de ruim 300.000 V-jurkjes die nu zijn verkocht is de kans groot dat het succes weer dezelfde kant op gaat.

Het jurkje, van de hand van ontwerpersduo Spijkers en Spijkers, heeft een v-hals in de kleuren rood, wit en blauw. Dit v-gebaar staat bekend als internationaal vredesteken, maar, met dank aan Winston Churchill, ook voor ‘victory’. De overwinning. Als Oranje die in de wacht kan slepen, zijn de jurkjes waarschijnlijk helemaal een perfect marketingmiddel gebleken voor Bavaria.