Steeds vaker zien we het fenomeen dat een professionele voetballer een kledinglijn begint. De prof ruilt zijn voetbaloutfit dan in voor een eigen fashionlabel. Een van de bekendste voorbeelden hiervan is David Beckham. Voetballers Demy de Zeeuw, Eljero Elia en Gregory van der Wiel waren altijd al in mode geïnteresseerd en daarom leek het hen een leuk idee om ook een eigen fashionlabel te starten. Ze kwamen erachter dat hun ideeën op dezelfde lijn lagen en besloten gezamenlijk een label op te zetten. Dit hebben ze in 2013 waargemaakt onder de naam BALR.

BALR

BALR is een onderscheidend merk en gericht op mannen die van mode en voetbal houden. Er worden vooral artikelen gecreëerd die de heren zelf ook zouden gebruiken; stijlvol met een sportief tintje dat bovendien aangenaam zit. Tevens is er gekozen om gebruik te maken van de kleuren zwart, wit en donkerblauw zodat de artikelen tijdloos zijn.

De eerste collectie bestond uit casual shirts met de namen van voetballegendes op de achterkant. Deze shirts waren erg populair en daardoor werd de collectie al snel uitgebreid met casual kleding en accessoires. Door de snelle populariteit van het merk en de drukke carrières van de mannen werd er besloten een aantal ontwerpers in dienst te nemen. Desalniettemin houden de voetballers zelf nog steeds de supervisie over wat er allemaal gebeurt omtrent het label.

Toekomst BALR

Op dit moment zijn de producten alleen nog via de webshop te bestellen. Mocht het succes van het merk blijven groeien, zal er wellicht ook een fysieke winkel komen. Het innovatieve merk staat niet stil en is op de achtergrond continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe artikelen. Binnenkort zal er bijvoorbeeld een limited BALR Rolex Submariner op de markt verschijnen. De toekomst van het merk ziet er in ieder geval rooskleurig uit en geniet wereldwijd steeds meer faam. Een aantal bekende voetballers waaronder Adam Maher zijn al fan van het merk en dragen de BALR artikelen dan ook in het openbaar.