Veel Formule 1-coureurs nemen na de dubbele raceweekenden in Nederland (Zandvoort) en Italië (Monza) even rust, maar Max Verstappen kiest voor een ander pad. De Nederlander reist naar Duitsland om een belangrijke stap te zetten richting zijn felbegeerde debuut in een GT3-auto.
Met een tweede plaats in Zandvoort achter Oscar Piastri en een dominante zege in Monza heeft Verstappen zijn derde plek in het WK-klassement verstevigd. Hij staat 36 punten voor op George Russell, de enige die hem nog serieus kan bedreigen voor P3. Toch neemt de Nederlander geen pauze. Afgelopen donderdag arriveerde hij in Stuttgart, waarna hij koers zette richting de Nürburgring, op zo’n 3,5 uur rijden. Daar gaat Verstappen examen doen om deel te mogen nemen aan de Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS), waarin hij zijn eerste kilometers in een langeafstandsraceauto zal maken.
Permit B: eerste stap richting GT3
Verstappen begint met een rit in de Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport van Lionspeed GP, waar normaal Matisse Lismont, Verstappens protegé Chris Lulham en Kyle Tilley in uitkomen. Dit is een GT4-bolide waarmee hij zijn Permit B kan halen. Vrijdag moet hij daarvoor veertien foutloze ronden rijden. Als dat lukt, mag hij een Permit A aanvragen, de licentie die toegang geeft tot het rijden van de snellere en zwaardere GT3-auto’s. Precies, dat is het uiteindelijke doel van Verstappen.
Ferrari 296 GT3 als next step
Mocht Verstappen het examen succesvol afronden, dan volgt naar verwachting de volgende uitdaging op 27 september. Tussen de Grands Prix van Azerbeidzjan en Singapore zou de Limburger dan deelnemen aan de 57e ADAC Barbarossapreis, de negende ronde van de NLS. Ditmaal niet in een Porsche, maar in een Ferrari 296 GT3 van Emil Frey Racing.
Verstappen's 8X jet just touched ground!
— Max Verstappen’s Jet 🛩 (@VerstappenJet) September 11, 2025
🛬Baden-Württemberg, Germany 🇩🇪
🦁 #UnleashTheLion pic.twitter.com/y5qgdLvOSa
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.