Red Bull Racing is één van de weinige teams die in de slotfase van dit seizoen nog met nieuwe onderdelen blijft komen. Teambaas Laurent Mekies benadrukte eerder dat dit waardevolle inzichten voor komend jaar oplevert. Volgens Autoracer gaat er echter een diepere strategie schuil achter de aanpak, waardoor Max Verstappen nog altijd verbeteringen ontvangt aan zijn RB21.
Terwijl veel teams hun aandacht al volledig hebben verlegd naar het volgende seizoen, waarin grote veranderingen worden verwacht, lijkt Red Bull Racing juist extra te investeren in het huidige kampioenschap. Voor Verstappen betekent dat niet alleen een grotere kans op zijn vijfde wereldtitel in 2025, maar ook belangrijke data voor het komende jaar. Eerder dit najaar werd bijvoorbeeld de vloer aangepast en kregen de schotten vóór de sidepods, die de luchtstroom onder de auto leiden, een update.
Toch gaat het volgens Italiaanse media niet om gloednieuwe onderdelen. De RB22 wordt dus niet opgeofferd voor verdere ontwikkeling. In plaats daarvan worden bestaande specificaties herzien en verbeterd. Verstappen krijgt de vernieuwde versies als eerste, terwijl teamgenoot Yuki Tsunoda de onderdelen overneemt die niet langer op de wagen van de regerend wereldkampioen worden gebruikt. Hoewel Tsunoda met iets oudere onderdelen rijdt, gaat het wel om volledig doorontwikkelde varianten.
Updatepakket Max Verstappen
Voor deze updates maakt Red Bull vooral gebruik van Computational Fluid Dynamics (CFD) in plaats van de windtunnel. Die blijft zo beschikbaar voor de ontwikkeling van de auto van volgend seizoen. Komend weekend staat de Grand Prix van Brazilië op het programma, waar Verstappen mogelijk weer nieuwe updates aan zijn RB21 zal krijgen.
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.