Het bekende luxe lifestylemerk BALR. heeft faillissement aangevraagd. Volgens CEO Juul Manders is het bedrijf ten onder gegaan door een mix van oplopende kosten, teruglopende verkopen en een forse coronaschuld, zo meldt het Algemeen Dagblad. Het modemerk werd opgericht door voormalig Oranje-international Demy de Zeeuw,
BALR. werd opgericht in 2013 en groeide in rap tempo uit tot een toonaangevende naam in luxe kleding en accessoires. Het merk breidde zijn aanbod uit met schoenen, parfums, fatbikes en zelfs bedden, en wist veel professionele voetballers, onder wie Neymar en Ángel Di María, aan zich te binden. Ondanks de veelbelovende start en een omzet van 10 miljoen euro in 2017, bleken de financiële problemen uiteindelijk niet te overwinnen.
BALR. vraagt faillissement aan
Volgens Manders heeft BALR. er alles aangedaan op een faillissement te voorkomen. "Maar de stijgende kosten, teruglopende verkopen en de opgebouwde coronaschuld zijn ons uiteindelijk te veel geworden. Ik ben ongelooflijk dankbaar voor onze klanten, partners en ons team voor het jarenlange vertrouwen en de mooie dingen die we samen hebben neergezet", zo wordt hij geciteerd door het Algemeen Dagblad.
Lees ook: 'Kapitale inschattingsfout' KNVB volledig afgestraft: 'Enorme kater'
Het merk, mede opgericht door Manders en Ralph de Geus, opende in 2014 zijn eerste pop-upwinkel in Amsterdam en vestigde zich twee jaar later in de Kalverstraat. Onder steun van bekende voetballers zoals Gregory van der Wiel en Eljero Elia, die respectievelijk in 2018 en 2020 hun aandelen verkochten, wist BALR. snel naam te maken. Het faillissement zou geen invloed hebben op 433. "433 groeit niet alleen in bereik, maar ontwikkelt zich steeds meer tot een volledig ecosysteem voor voetbalfans. Met de steun van onze aandeelhouders kunnen we de komende jaren nog sneller innoveren en onze community verder uitbouwen. Dat maakt dit, hoe pijnlijk het ook is, de juiste keuze voor de toekomst", aldus Manders. Informatie over bestellingen en retouren van BALR. zal binnenkort worden gedeeld via e-mail of sociale media.
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.