De KNVB heeft gereageerd op het verdrietige nieuws dat Cody Gakpo en Noa van der Bij zaterdag naar buiten brachten. Via Instagram maakte het stel bekend dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Nog vlak voor de start van het WK 2026 deelde het koppel dat zij in verwachting waren van hun tweede zoon.
"Allereerst leven we mee met Cody en zijn gezin, Noa en hun zoon Samuel. Dit is een heel verdrietige privésituatie", reageert de KNVB tegenover De Telegraaf. De voetbalbond was al op de hoogte van het verdrietige nieuws en probeert het gezin waar mogelijk te ondersteunen. Inmiddels heeft de Oranje-international ook een beslissing genomen over zijn verdere deelname aan het WK. "Cody heeft in samenspraak met zijn vriendin besloten om bij de groep te blijven."
De KNVB vervolgt in het statement: "We respecteren hun privacy en gaan daarom verder niet op de situatie in, dus ook niet op de manier waarop we er voor hen proberen te zijn. Ook de komende tijd zullen wij hierover geen nadere informatie verstrekken. Als daar al iets over wordt gedeeld, is dat aan het gezin zelf." Ook Gakpo heeft inmiddels via Instagram van zich laten horen. "Dit is een ongelofelijk moeilijke tijd voor onze familie. Wij vragen vriendelijk voor privacy en ruime. Bedankt voor het begrip."
Cody Gakpo blijft op WK
De ouders hebben hun ongeboren zoontje de naam Elijah Raphael gegeven. Hij overleed onlangs tijdens de zwangerschap en zou in oktober ter wereld komen. Begin 2024 werden Gakpo en Van der Bij voor het eerst ouders, toen op 25 april hun zoon Samuël Seth Gakpo werd geboren.
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.