Denzel Dumfries heeft tijdens een persmoment een geruststellende update gegeven over de fysieke gesteldheid van het Nederlands elftal. De vleugelverdediger benadrukte dat de blessures en pijntjes binnen de groep meevallen. Hoewel Oranje de afgelopen dagen nog te maken had met enkele spelers die kampten met fysieke ongemakken, lijken de meeste zorgen inmiddels verdwenen.
De afgelopen dagen liepen meerdere Oranje-internationals (kleine) pijntjes op. Zo botsen Frenkie de Jong en Quinten Timber tijdens de training, waardoor laatstgenoemde een lichte hersenschudding opliep. Zijn teamgenoot kampte door het incident met knieklachten en speelde het groepsduel met Zweden (5-1) met een bandage om zijn knie. Tijdens die wedstrijd kreeg Crysencio Summerville een knie tegen zijn hoofd, waardoor de aanvaller in de slotfase niet meer verder kon. Jan Paul van Hecke werd in de eerste groepswedstrijd tegen Japan (2-2) ook op zijn hoofd geraakt en heeft nog altijd een flinke bult op zijn gezicht.
Tijdens de persconferentie gaf Dumfries een update over de fysieke situatie binnen de Oranje-selectie en ging hij in op de fitheid van verschillende ploeggenoten. "Volgens mij is iedereen fit, het ziet er allemaal goed uit", antwoordde de verdediger. Vervolgens stond de Oranje-international uitgebreider stil bij enkele spelers die de afgelopen dagen met fysieke klachten kampten. "JP zijn blauwe oog is volgens mij weg. Summerville had een soort lijm bij zijn wenkbrauw. Timber gaat goed, volgens mij. Is fris, heeft meegetraind en zit er goed in. Volgens mij ziet het er dus allemaal goed uit." Journalist Pascal Kamperman vroeg zich vervolgens af of de vleugelverdediger tegenwoordig dokter is, waar Dumfries om moest lachen.
Blessure-update Nederlands elftal
Naast de fitheid van de selectie werd ook gesproken over de felheid tijdens de trainingen. Volgens Dumfries kreeg een harde tackle van Wout Weghorst op Lutsharel Geertruida onnodig veel aandacht in de media en werd het incident groter gemaakt dan het daadwerkelijk was. "Wout is een jongen die er altijd vol voor gaat en dat is zo belangrijk voor de groep", aldus mandekker. "Dit soort momenten horen erbij. Ik vond het een heel normale trainingssituatie. Er was voor de rest ook niet veel aan de hand", voegde hij daaraan toe. Dumfries grapte bovendien over zijn eigen prestaties op het veld: "Ik heb vandaag weer een goede training gezien. Ik zei voor de grap dat ik blij was dat de media er niet altijd bij waren op mijn training, dan had je een aardige compilatie gehad."
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.