Michiel Kramer heeft stevige kritiek geuit op Wout Weghorst. De 37-jarige oud-voetballer vindt dat de spits van het Nederlands elftal zich té nadrukkelijk profileert en noemt zijn uitstraling 'een toneelstukje'. Hoewel Kramer veel waardering heeft voor de carrière van de Oranje-international, plaatst hij vraagtekens bij de manier waarop Weghorst zich presenteert.
In De Oranjezomer liet Kramer zich uitgesproken uit over Weghorst. "Ik heb wel respect voor de carrière die hij heeft gemaakt, maar het is wel een kwalletje. Dat zit hem vooral in zijn doen en laten", aldus de oud-spits. Daarbij verwees hij onder meer naar eerdere ontmoetingen op het veld. Volgens Kramer was de spits destijds een totaal ander persoon. "Ik heb ook tegen hem gespeeld toen hij bij Emmen speelde en toen las hij geen bijbel voor de wedstrijd, gooide hij geen water in zijn gezicht in de catacomben en toen zat hij nog niet zo te gillen."
De kritiek van Kramer werd verder gevoed door de afscheidsvideo die na het vertrek van Weghorst bij Ajax werd gepubliceerd. Volgens de nieuwe assistent-trainer van RKC Waalwijk kwamen de emoties in die beelden weinig oprecht over. "Het komt bij mij niet oprecht over", oordeelde hij hard. Hoewel de oud-voetballer benadrukt dat hij Weghorst niet persoonlijk goed kent en zijn gedrag niet uit eigen ervaring kan beoordelen, zegt hij dat verhalen uit de voetbalwereld zijn beeld bevestigen. "Ik ken hem zelf niet, maar ik ken wel wat spelers die hem kennen en die zeggen hetzelfde als ik."
Kritiek op Wout Weghorst
Voor Weghorst komen de kritische uitspraken in een roerige week. De 33-jarige aanvaller zette gisteren zijn handtekening onder een tweejarig contract bij FC Twente, nadat hij transfervrij vertrok bij Ajax. Momenteel is de rechtspoot met het Nederlands elftal in de Verenigde Staten voor het WK 2026. Daar werkt Nederland toe naar de zestiende finales tegen Marokko, die in de nacht van maandag op dinsdag wordt gespeeld.
Reacties
Nog geen opmerkingen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.